GENERACIÓ+SOSTENIBLE

Campanya d’educació ambiental

Per un món més sostenible i just... COMPTEM AMB TU.

Tu ets la clau del canvi.

APOSTANT PER UNA GENERACIÓ MÉS SOSTENIBLE

Benvinguts a la campanya d’educació ambiental GENERACIÓ+SOSTENIBLE, dirigida a estudiants d’ESO i FP de grau bàsic i grau mitjà dels centres educatius situats a l’entorn de les fàbriques de ciment.

L’objectiu d’aquesta campanya educativa és fomentar el coneixement entre l’alumnat i la comunitat educativa dels Objectius de Desenvolupament Sostenible relacionats amb l’economia circular, el canvi climàtic i la igualtat de gènere.

EDUCACIÓ

Educar en relació amb la importància dels ODS

SENSIBILITZACIÓ

Sensibilitzar sobre els riscos del canvi climàtic

CONSCIENCIACIÓ

Reflexionar i fomentar les accions individuals que ajudin a assolir els ODS

MOTIVACIÓ

Generar un canvi real cap a uns hàbits més sostenibles amb el planeta

COM ES DESENVOLUPA LA CAMPANYA EDUCATIVA?

És una activitat totalment gratuïta per als centres educatius d’ESO, FP de grau bàsic i de grau mitjà ubicats a l’entorn de les fàbriques de ciment.

Consta d’una sessió a l’aula, amb la visita d’una educadora ambiental especialitzada, que es fa en format “escape room”.

Posem a disposició del professorat i les famílies una sèrie de valuosos recursos i materials informatius i educatius interactius, dissenyats per un equip pedagògic especialitzat i basats en l’aprenentatge divertit a través del joc.

La nostra metodologia es basa en les innovacions educatives més eficaces, com la ludificació i la participació activa de l’alumnat.

VOLEM IMPLICAR TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA (ALUMNAT, PROFESSORAT I FAMÍLIES) EN L’ADOPCIÓ D’HÀBITS sostenibles per CONTRIBUIR ALS ods

MATERIALS I RECURSOS EDUCATIUS

Accedeix als materials educatius que hem elaborat per aprendre més sobre els ODS, el canvi climàtic i l’economia circular, un model econòmic i social més sostenible i igualitari que tots podem potenciar.

Aquests materials estan disponibles en castellà, català, èuscar, gallec i anglès.

PARTICIPA EN EL CONCURS DE VÍDEOS «LA MEVA GENERACIÓ+SOSTENIBLE»

1. Qui hi pot participar?

L’aula que hagi participat en la Campanya d’Educació Ambiental Generació+Sostenible de la Fundació CEMA, durant 2023 – 2024.

2. Com s’hi pot participar?

És senzill. Heu de preparar un vídeo sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible i enviar-lo abans del 15 de maig de 2024. Es valoraran la creativitat i l’originalitat.

3. Quin premi pot guanyar la teva aula?

El vídeo del millor centre educatiu guanyarà 2.000 € per destinar a una activitat, un servei o un subministrament que podrà triar.

Esperem els vostres vídeos!

Per què aquesta campanya?

Des de la Fundació CEMA posem en marxa aquesta campanya dirigida a la joventut de l’entorn de les fàbriques de ciment per sensibilitzar i conscienciar sobre la importància dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) relacionats amb l’economia circular, el canvi climàtic i la igualtat de gènere i contribuir d’aquesta manera a l’aplicació de l’Agenda 2030 i al desenvolupament sostenible.

La indústria cimentera està alineada amb l’Agenda 2030 i la seva estratègia de sostenibilitat se centra en diversos ODS importants:

ICONES-CATALA-9
ODS 11